Miercuri, 13.Dec.2017, 08:15:28
Bine aţi venit Vizitator | RSS

Şcoala Gimnazială Specială „Sfântul Stelian” Rădăuţi

Categoriile secţiunii
Sondajul nostru
Evaluează site-ul meu
Total răspunsuri: 35
Statistici

Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0

Catalog de articole

Principală » Articole » Articolele mele

Dreptul la replică adresat ziarului Monitorul de Suceava

„Programa şcolară pentru învăţământul special este adaptată tipurilor de deficienţe ale elevilor”

Una din problemele cu care se confruntă presa românească este uşurinţa cu care unii ziarişti în dorinţa de a prezenta unele fapte ca senzaţionale, aştern pe hârtie şi fac publice articole în care lezează dreptul la imagine a unor instituţii şi persoane, încălcând flagrant codul deontologic al ziaristului.

Un asemenea articol este articolul publicat de către doamna Adelina Talpalariu în numărul de joi 19 septembrie 2013, articol intitulat  „O şcoală din Rădăuţi a fost desemnată de Ministerul Educaţiei <cea mai puţin exigentă> unitate gimnazială din ţară”.

Colectivul de cadre didactice al Şcolii Gimnaziale Speciale „Sfântul Stelian” Rădăuţi, indignat de modul în care doamna Adelina Talpalariu expune în cvasicunoştinţă de cauză unele fapte ignorând total art. 2 din codul deontologic al ziaristului care prevede în mod clar că: „Ziaristul poate da publicității numai informațiile de a căror veridicitate este sigur, după ce în prealabil le-a verificat, de regulă, din cel puțin două surse credibile” , solicită redacţiei ziarului Monitorul de Suceava dreptul la replică prin publicarea în unul din numerele viitoare a precizărilor expuse în prezenta în vederea informării corecte a publicului cititor.

Secţiunea 13 din Legea Educaţiei Naţionale reglementează învăţământul special şi special integrat din România în baza căreia funcţionează şi Şcoala Gimnazială Specială „Sfântul Stelian” Rădăuţi.

Programa şcolară pentru învăţământul special este adaptată tipurilor de deficienţe ale elevilor care necesită cerinţe educative speciale şi este o programă diferită faţă de programa învăţământului preuniversitar de masă în baza căreia este stabilită programa pentru examenele naţionale. De aici şi baremele de evaluare şi notare a elevilor sunt stabilite în şcolile speciale pe baza programei pentru învăţământ special. De asemenea manualele şcolare pentru învăţământul special sunt în conformitate cu programa pentru învăţământul special.

La absolvirea clasei a VIII-a elevii din şcoala noastră sunt orientaţi către Centrul şcolar pentru educaţie incluzivă Suceava pentru pregătirea profesională, centru şcolar circumscris şi el învăţământului special. Şcoala noastră nu organizează examene de testare naţională. Cu toate acestea unii părinţi, din dorinţa de a-şi ţine copilul aproape de domiciliu solicită ca acesta să susţină testarea naţională la o şcoală de masă în vederea înscrierii lui într-o unitatea de învăţământ liceal din oraş, deşi conducerea şcolii îi avertizează în ce priveşte rezultatele slabe pe care aceştia le-ar putea obţine la aceste examene.

Acest fapt s-a întâmplat şi la finele anului şcolar precedent când patru elevi ai şcolii noastre au participat la aceste examene şi au obţinut rezultatele menţionate în articolul doamnei Adelina Talpalariu din 19 septembrie 2013. În virtutea dreptului la educaţie nu s-a putut face o restricţie a participării acestor elevi la examene.

Diferenţele mari dintre mediile elevilor şi notele obţinute la testarea naţională sunt astfel consecinţa diferenţelor dintre cele două programe şcolare dintre învăţământul de masă în baza căreia se stabileşte programa pentru testarea naţională şi programa şcolară pentru învăţământul special şi nu a lipsei de exigenţă a cadrelor didactice din şcoala noastră.

Aceasta ar fi explicaţia noastră pentru rezultatele elevilor noştri la testele naţionale şi am considera un fapt de reparaţie morală dacă redacţia Monitorului de Suceava ar publica într-un număr următor aceste precizări.

Vă mulţumim!

 

 

N.R.  Redactorul „Monitorului de Suceava” a expus în articolul menţionat un clasament realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale (cea mai verosimilă sursă de informare, a cărei autoritate este recunoscută), ierarhia fiind publicată pe pagina oficială a ministerului de resort, putând fi accesată la http://www.edu.ro/index.php/articles/weblinks/20408, Secţiunea „Date calitative despre şcolile gimnaziale”.

În topul realizat, Ministerul Educaţiei Naţionale nu tratează separat rezultatele elevilor de la învăţământul de masă şi cele ale elevilor cu nevoi speciale, chiar dacă aceştia din urmă studiază pe baza unei programe şcolare diferite.

Precizăm că în cadrul ierarhiei se regăsesc toate şcolile gimnaziale din ţară (inclusiv cele speciale unde, de regulă, au fost examinaţi puţini elevi), iar în urma unor calcule exacte, aplicate de MEN, clivajul dintre media notelor de la Evaluarea Naţională şi media notelor din ciclul gimnazial este cel mai mare în cazul Şcolii Gimnaziale Speciale „Sfântul Stelian” Rădăuţi. 

Categorie: Articolele mele | Adăugat de: killy (14.Mar.2014)
Vizualizări: 324 | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Doar utilizatorii înregistraţi pot adăuga comentarii
[ Înregistrare | Autentificare ]
Formularul pentru autentificare
Căutare

Copyright MyCorp © 2017
Creator de site-uri gratuite — uCoz