Miercuri, 13.Dec.2017, 08:09:03
Bine aţi venit Vizitator | RSS

Şcoala Gimnazială Specială „Sfântul Stelian” Rădăuţi

Sondajul nostru
Evaluează site-ul meu
Total răspunsuri: 35
Statistici

Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0

Activitatea educativă și terapeutică

Activitățile pe care cadrele didactice  și  terapeuții le  efectuează sunt:

Elevii studiază aceleași obiecte de invatamant ca și elevii de la alte școli, dar au un curriculum adaptat la deficiența pe care o prezintă. Din orar nu lipsesc însă orele de informatică și se desfașoară cu succes chiar și ore de limbă străină (engleza și franceza).

Terapia educaţională complexă şi integrată se bazează pe un curriculum structurat pe patru arii de dezvoltare:

- aria de dezvoltare fizică

- aria de dezvoltare perceptivă

- aria de dezvoltare intelectuală

- aria de dezvoltare personală şi socială

Obiectivele şi componentele constitutive ale ariilor curriculare sunt completate sau adaptate în funcţie de particularităţile copiilor şi de nivelul lor de şcolarizare.

Domeniile terapiei cognitive sunt:

- terapia cognitivă acțiuni și programe compensatorii care facilitează intelegerea lucrurilor, fenomenelor, persoanelor, situațiilor de viață.

- terapia ocupaţională - are ca scop formarea unor deprinderi adaptative care-i permit copilului să-şi satisfacă nevoile personale şi să răspundă cerinţelor mediului (colaj, modelare plastilină, diverse produse finite: decoraţiuni, felicitări);

- abilitarea manuală - aceste activităţi au ca scop formarea şi dezvoltarea deprinderilor motrice şi sunt activităţi premergătoare pentru muncă (exerciţii grafice, împletituri, ţesut, cusut, tăiere cu foarfeca, etc.)

- ludoterapia terapia prin joc, vine în sprijinul socializării copilului, îi dezvoltă spiritul de echipă, comunicativitatea, spiritul creator şi îl responsabilizează

- formarea autonomiei personale - vizează formarea capacităţii copilului de a se conduce cât se poate de independent (igienă personală, reguli de conduită, etc.)

- socializarea - are scopul de a pregăti copiii pentru integrarea optimă in viaţa socială şi familială (norme de comportare, obişnuirea cu spaţiul clasei, şcolii, imprejurimile şi cadrul social larg, vizite, excursii, etc.)

           Elevii scolii noastre beneficiaza si de ore de logopedie care au ca scop prevenirea si corectarea tulburarilor de limbaj.

         Școala dispune de trei cabinete de logopedie foarte bine dotate cu planșe, jocuri, calculator, imprimanta, softuri si CD-uri educaționale.

        Elevii beneficiază de ore de kinetoterapie în care se folosește mișcarea în scop terapeutic, urmărindu-se creșterea mobilitații articulare, creșterea forței musculare, creșterea rezistenței musculare, îmbunătățirea coordonării mișcarilor și înalturarea unor deficite motorii.

           Kinetoterapia are ca scop să redea copilului potențialul motric la varsta cronologică prin:

  1. tonifierea musculaturii
  2. îmbunătățirea mobilității articulare
  3. refacerea imaginii kinestezice din aria motorie

     Elevii beneficiază de ore de psihodiagnoză care se constituie într-o formă de terapie educaţională în sensul armonizării personalităţii elevului cu sine şi cu lumea şi având drept scop integrarea acestora în societate.

   În cadrul activitaților de psihodiagnoză se urmărește cunoașterea funcţională a elevului şi a claselor de elevi din punct de vedere al dinamismului şi particularităţilor caracteristice vârstei diagnosticate, influenţarea genezei personalităţii elevului pe criterii psihopedagogice şi în funcţie de mediul, social, familial şi cultural în care se dezvoltă, formarea şi educarea capacităţii de alegere, decizie, orientare în viaţă prin consiliere, orientare şcolară şi intervenţie educaţională, corelarea şi stimularea componentelor cognitive, socio-afective la nivel individual şi de grup în vederea unei bune adaptări familiale, şcolare şi sociale a elevului diagnosticat, expertizat.

     În scopul socializării şi intergrării copiilor, in completarea activităţilor educative şi terapeutice din şcoală se desfasoara si o serie de activităţi extraşcolare .

   Printre cele mai importante activităţi extraşcolare, dintre care unele având deja un caracter tradiţional, amintim:

     - concursuri interşcolare

   - activităţi de socializare organizate pe tot parcursul anului: plimbări în oraş, în parc; cumpărături in magazine; luarea mesei la pizzerii; vizitarea muzeelor şi a altor instituţii publice;

     - activităţi de decorare a şcolii in funcţie de eveniment şi anotimp, sub indrumarea cadrelor didactice;

     - activităţi de Crăciun serbări, expoziţiile de obiecte decorative potrivite sărbătorilor de iarnă);

     - organizarea de activitati tematice ocazionate de Ziua Mamei, 9 Mai — Ziua Europei, Ziua Copilului; pregătiri de Paşti (copiii realizează felicitări şi obiecte decorative);

     - serbarea zilelor de naştere a copiilor (sărbătoriţii primesc cadouri şi se bucura de atenţia celorlalţi copii);

     - participarea la excursii în împrejurimi sau de durată mai lungă,

     - participarea la o serie de activităţi de colaborare interşcolară (S.N.A.C.);

     - organizarea serbărilor ocazionate de sfârşitului anului şcolar

    Scopul general al acestor activităţi este creşterea gradului de adaptare a copiilor la viaţa socială, mai exact, dezvoltarea autonomiei personale şi sociale, a comportamentului în grup; creşterea stimei de sine şi a stării de bine prin posibilitatea afirmării în grupul social; intensificarea implicării părinţilor in dezvoltarea elevilor.

     Aceste activităţi sunt organizate de cadrele didactice şi majoritatea iau forma unei colaborări între grupele de copii sau chiar cu alte instituţii.

Formularul pentru autentificare
Căutare
Calendar
«  Decembrie 2017  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2017
Creator de site-uri gratuite — uCoz